Tilausasiat

Haluan tilata Keskisuomalaisen

Tutustu tuotteisiimme ja valitse itsellesi se tuote, joka sinulle parhaiten sopii. Tilauksen voit hoitaa kätevästi verkossa.

Miksi kannattaa valita kestotilaus?

Kestotilaus on helpoin tapa tilata Keskisuomalainen. Kestotilaus tulee pidemmällä aikavälillä määräaikaista tilausta edullisemmaksi. Päivän lehden hinnaksi tulee 0,96 euroa ja lehti tulee sinulle katkoitta. Kestotilaus on myös joustavampi, voit tehdä keskeytyksen, josta saat hyvityksen tilausjaksoosi, määräaikaisessa tilauksessa tätä etua ei ole. Kestotilaajana saat myös muita erilaisia rahanarvoisia etuja.

Mitä muita tilausmuotoja Keskisuomalainen tarjoaa?

Keskisuomalainen tarjoaa erilaisia tilausmuotoja, joista voi valita itselleen joustavimman. Voit tutustua eri tilausmuotoihin ja hintoihin tästä.

Mistä löydän Keskisuomalaisen normaalin tilaushinnaston?

Normaali tilaushinnasto saatavilla asiakaspalvelustamme, puh. 014 622 133 (avoinna ma-pe klo 8.30 -16.00) tai Keskisuomalaisen maanantain paperilehdestä.

Mistä tilausmuodoista saan kestotilaajaetuja?

Kaikkien Keskisuomalaisen tilattavien tuotteiden kestotilauksiin kuuluvat kaikki kestotilaajan edut, joihin pääset tutustumaan tästä.

Mistä löydän tilausehdot ja rekisteriselosteen?

Tilausehdot voit lukea täältä.

Rekisteriselosteeseen voit tutustua täältä.

Miten kirjaudun sisään asiakaspalveluun?

Pääset kirjautumaan sisään Keskisuomalaisen verkkopalveluun verkkosivujen oikeassa yläkulmassa olevasta kohdasta, jossa lukee kirjaudu. Mikäli et ole vielä rekisteröitynyt, paina kohtaa Hanki tunnukset. Mikäli olet unohtanut salasanasi, paina kohtaa Oletko unohtanut salasanasi? Sinulle lähetetään sähköpostiosoitteeseesi linkki josta pääset luomaan uuden salasanan.

Miten hallinnoin omia tietojani verkossa? (mm. osoitteenmuutokset ja jakelunkeskeytykset)

Pääset muuttamaan omia asiakastietojasi verkossa rekisteröityneenä käyttäjänä. Rekisteröitymiseen tarvittavan asiakasnumerosi löydät viimeisimmästä Keskisuomalaisen tilauslaskusta tai voit kysyä sen sähköpostilla tilaukset@keskisuomalainen.fi. Mikäli puhelinnumerosi on tallennettuna tilaajatietoihisi, voit kysyä asiakasnumeroasi lähettämällä tekstiviestin ASIAKASNUMERO numeroon 13520 (viestin hinta 0,25 €). Voit tehdä verkossa tilapäisen tai pysyvän osoitteenmuutoksen, tilapäisen jakelunkeskeytyksen, lisätä tai muuttaa puhelinnumerosi, vaihtaa salasanasi tai sähköpostiosoitteesi.

Olen opiskelija, saanko alennusta?

Opiskelijat saavat tilauksen jopa puoleen hintaan. Opiskelija voi lisäksi maksaa tilauksen jopa 2 kk välein, ilman erälisää. Tutki opiskelijaklubi-sivulta, oletko oikeutettu alennukseen.

Mitä etuja saan Keskisuomalaisen kestotilaajana?

Kestotilaajana saat lukuisia rahanarvoisia etuja vuoden mittaan. Tarjoamme erilaisia kestotilaajaetuja lähes viikoittain, siirry kestotilausetu-sivulle. Kestotilaajana saat kalenterivuoden aikana kaksi kehysilmoitusta puoleen hintaan, etu on tarkoitettu kuluttajille, ei yritysluonteiseen toimintaan. Etu ei koske kuolinilmoituksia. Kestotilaajan etuja eivät ole kampanjaluontoisesti jaettavat paperituotteet, kuten joulukalenteri.

Onko mahdollista tilata Keskisuomalainen ulkomaille?

Keskisuomalaisen voi myös tilata ulkomaille. Jakelu tapahtuu useimmin postien välityksellä ja yleensä muutaman päivän viiveellä. Kun tilauksesi sisältää rajattoman lukuoikeuden, niin tilaukseesi kuuluu myös näköislehti, lukulaitelehti, ksml.fi –palvelun rajaton lukuoikeus sekä arkiston palvelut. Sähköistä lehteä pääset lukemaan missä tahansa myös ulkomailla aikaisin aamulla, kun sinulla on toimiva nettiyhteys.

Lehti ei tullut aamulla, mitä teen?

Soita heti aamulla jakelupäivystykseen, p. 0200 25200. Saat sieltä lisätietoja mistä viivästys johtuu ja tiedon, onko mahdollista toimittaa puutelehti vielä saman päivän aikana.

Miten lehtitilauksen voi maksaa?

Tilatessasi verkkosivulla, voit maksaa tilauksen käteisellä verkkopankissa tai luottokortilla. Maksaminen onnistuu myös asiakaspalvelussa tai voit tilata laskulle, jonka toimitamme e-laskuna verkkopankkiisi, suoramaksulaskuna tai paperilaskuna.

Voinko saada tilauslaskun e-laskuna?

Saat e-laskun käyttöösi tekemällä e-laskusopimuksen verkkopankissasi. Kun olemme vastaanottaneet pankiltasi ilmoituksen sopimuksesta, lähetämme laskut jatkossa suoraan verkkopankkiisi. Sinun tarvitsee vain tarkastaa lasku ja hyväksyä maksu veloitettavaksi tililtäsi.

Onko mahdollista maksaa lasku useammassa erässä?

Keskisuomalainen tarjoaa vaihtoehtoisia laskutusjaksoja, joista voit valita sopivimman. Esim. kestotilauksen saa 1, 2, 3, 4, ja 6 erässä. Pidemmällä laskutusvälillä kokonaishinta muodostuu edullisemmaksi. Voit halutessasi muuttaa laskutusvälejä ottamalla yhteyttä asiakaspalveluun.

Voinko saada lisämaksuaikaa laskulle?

Voit keskustella eräpäivän siirrosta ja maksusuunnitelmista asiakaspalvelumme kanssa. Ota yhteyttä tilaukset@keskisuomalainen.fi

Unohdin maksaa laskuni eräpäivänä, mitä tapahtuu?

Kuluttaja-asiakkaalle lähetetään maksuhuomautus, jossa eräpäivä on heti. Maksuhuomautuksella peritään hinnaston mukainen 5 euron käsittelykulu. Jos maksuhuomautus jää maksamatta, lehden jakelu keskeytetään ja maksamaton lehtimaksu menee perintään.

Voiko lehden keskeyttää tilapäisesti tai kääntää toiseen osoitteeseen?

Voit tehdä tilapäisen osoitteenmuutoksen esim. tuttavasi osoitteeseen, jolle haluaisit lehden väliaikaisesti kääntää. Voit ohjata lehden väliaikaisesti myös hyväntekeväisyyskohteeseen, jonka voit itse valita tai vaihtoehtoisesti Keskisuomalaisen valitsemiin kohteisiin.

Kestotilaajana voit myös keskeyttää paperilehden jakelun haluamaksesi ajaksi. Minimikeskeytysaika on 7 päivää, keskeytysajan hyvitämme sinulle siirtämällä seuraavan laskutusjakson alkua eteenpäin keskeytyspäivien määrällä.

Voit tehdä tilaukseesi tilapäisen jakelunkeskeytyksen tai tilapäisen osoitteenmuutoksen verkossa. Voit myös ottaa yhteyttä asiakaspalveluun ja pyytää muutoksen sitä kautta osoitteella tilaukset@keskisuomalainen.fi.

Saanko hyvityksen lehden keskeytyksestä?

Kestotilaajana sinulla on mahdollisuus saada hyvitystä lehden keskeytykseen. Hyvitettävän keskeytyksen minimiaika on 7 päivää ja maksimiaika 5 kuukautta. Hyvitys näkyy tilauslaskullasi pidentäen maksetun jakson aikaa keskeytyspäivien verran.

Olen antanut tuttavalleni Keskisuomalaisen lahjaksi. Kuinka kauan kestää, että se tulee voimaan?

Nopein tapa saada lahjatilaus voimaan on tehdä se lahjatilauskupongissa olevan ohjeen mukaisesti. Postin kautta palautuneiden lahjatilauskuponkien käsittelyaika on kolme viikkoa.

Kuinka nopeasti tilaukseen tehdyt muutokset tulevat voimaan?

Tehdessäsi muutoksen verkossa se astuu voimaan heti seuraavassa päivityksessä. Muutoin tilauksiin tehdyt muutokset astuvat voimaan viimeistään kolmen arkipäivän kuluessa.

Päivittyvätkö tietoni väestörekisterikeskuksesta?

Muutostiedot tulevat viiveellä. Asiakkaiden osoitetietoja ei päivitetä väestörekisterikeskuksen tietojen perusteella, vaan jokaisen tulee huolehtia muutosten teosta itse.

Onko mahdollista ostaa vanhoja lehtiä?

Pääsy arkistoon kuuluu Keskisuomalaisen sähköiset palveluun sisältäviin tilauksiin. Arkisto sisältää painetussa Keskisuomalaisessa julkaistut jutut vuoden 1996 alusta alkaen. Arkistossa ei ole kuvia, graafeja eikä lehden kokonaisia sivuja. Pääsy arkistoon kuuluu Keskisuomalaisen sähköiset palveluun sisältäviin tilauksiin.

Asiakaspalvelussa on myynnissä lehtien irtonumeroita uusimmista aina vuoden takaisiin lehtiin.